Saturday, May 24, 2008

Jag kan krypa....nästan...egentligen inte...


Idag är det premiär för en liten filmsnutt på bloggen. Som ni kan se så är det en framtida stjärna som är född.
Idag har det varit aktiviteter i Lomma på Lommadagen. Jag fick en massa lotter av farfar som jag vann en tavla och ett bokmärke på. Tack farfar!
Sen var vi i kolonin hos farmor. Det var fint därute men lite oorganiserat som vanligt (pappa gillar raka linjer).
Ikväll är det Eurovision Song Contest som gäller. Sveriges bidrag är lite konstigt eftersom det är en ödla som sjunger men eftersom Irland ställde upp med en kalkon så antar jag att det är ok.
Jag vill idag också ta tillfället i akt att förneka alla tidigare blogginlägg om att jag skulle heja på Tyskland i EM i sommar för så vitt jag vet spelar den där Zlatan i Sverige och honom måste man ju heja på.

3 comments:

liesbett (freischaffendes krokodil) und gunde giraff (jour journalist) said...

Jävlar att inte Christer Sjögren inte vann. Då hade vi haft en rimlig chans att vinna - I LOVE EUROPE!!!

Luzie hejar på piraterna: "For the Hey hey Ho and the Ho Ho He!"
Ett vackert musikstycke med bra smak. Ungefär som Islands bidrag.

FAST - bäst i test är Frankrike och Spanien. I varje fall om man kollar deras videos. Vet inte hur de är live, men garvade så jag ramlade ur stolen när jag såg videorna.

Ben har döpt vår kära Fru Pirelli till "Schlangenauge". Han har rätt.
Hoppas hon ramlar av scenen. Då skulle hon ivarje fall vara lite "entertaining".

No Angels sjunger falskt på videon och var inte ens roliga (=riktigt pinsamma). 4 points.

Go Frankreich!!!

EUROTRASH EUROTRASH EUROTRASH!!!

Du vet att du och Luzie båda löper risken att bli EUROTRASH...blandning av det bästa Europa har att bjuda.
I love Europe som Christer säger.

Stor kram från Tant Anna

Anonymous said...

Hej lilla Frida!
Jag tycker pappa planterar dumma idéer om att det är oorganiserat i farmors koloni. Man skall plantera blommor och njuta av dom och ta sig en tupplur under äppleträdet. Det är livet det i Västra Sommarstaden paradiset på jorden.
Kram från farmor

Anonymous said...

Zu was für Possen man sich im Grand-Prix-Fieber doch hinreißen lässt. Jedenfalls:

Ich möchte mich aufrichtig bei allen Schlangen entschuldigen, die ich mit meiner Spitznamen-Bezeichnung von Frau Pirelli beleidigt habe. Kommt nicht mehr vor.

Lieber Gruß an Frida,
Onkel Ben