Sunday, December 7, 2008

Gästblogginlägg av farmor








I natt har jag sovit över hos farmor för första gången. Mamma och pappa skulle på julfest. Det gick jättebra för mig men ett tag trodde jag nästan inte att pappa skulle klara av det. Han skrev en massa lappar till farmor om hur jag skulle skötas. Jag hörde att farmor sa att han inte skulle ringa utan hon skulle skicka SMS när jag somnat. Pappa kunde så klart inte vänta utan ringde så ändå. Han kunde ju inte veta att både jag och farmor slumrat till.
Jag sov som en stock hela natten men farmor sa att jag både snarkat och pratat i sömnen. På morgonen vaknade jag ganska tidigt men då fick jag flytta över i farmors säng och gosa lite. Sedan lekte vi och jag gick ut i köket och pekade på ett skåp och sa nam nam för jag visste att farmor hade russin där. Precis när jag skulle ta en lur på förmiddagen så klampade mamma och pappa in. Dom sa att dom längtade jättemycket efter mig och inte kunde sova längre. Fast alla var nöjda att det gått så bra och jag vill nog göra om det igen för man får bestämma jättemycket själv när man är hos farmor.


No comments: