Friday, September 26, 2008

Gästblogg av farmor



I eftermiddags fick jag nästan hjärtat i halsgropen när vi traskade in på Juridicum och jag hörde ordet föreläsning och att två av mammas kamrater också var där. Vi gick in på Juridicum men det var bara för att byta blöja på mig för när vi kom ut igen så stod farmor där med sin röda cykel och då förstod jag att hon nog skulle passa mig. Jag blev så lättad så jag la mig tillrätta i vagnen och tog en lur. När jag vaknade var vi plötsligt i kolonin och farmor hade dukat upp fruktpuré till mig. Jag viftade med armarna när jag såg alla björnbär och äpplen och fick smaka på dom Jag fick också plocka av blad på hennes växter utan att hon sa nej nej, Det gör mamma och pappa när jag plockar med deras blommor. Jag hör ofta att farmor pratar om kolonin för jag tror att hon tycker mycket om att vara där. När vi tittat på allt så gick vi hemåt och då gick vi förbi många gatlyktor så jag hade fullt sjå med att peka på dom. Farmor sa att jag var duktig varenda gång. Sedan fick jag gunga och så var det dags att gå och möta pappa som kom cyklande från tåget. Jag kände knappt igen honom men sen blev jag jätteglad och tyckte att nu räckte det med famror för denna gången.

No comments: