Sunday, September 14, 2008

Farmor gästbloggar





Redan på morgonen kände jag på mig att det skulle bli en jobbig dag när mamma och pappa började att städa och plocka. Det var tur att farmor kom och räddade mig och så att vi kunde köra iväg i vagnen. Vi gick till stadsparken där det var mycket håll-i-gång med sång och musik för att det var "nollning" av nya studenter. Vi gick till springvattnet och jag ville bada men det tyckte inte farmor.. Vi tittade lite på tuppen och sedan gick vi till ankorna. Farmor ville att jag skulle ge dom av brödet vi hade med oss men jag ville helst äta det själv så farmor fick mata dom. Hon verkade tycka att det var roligt. Jag var jättetrött när farmor lämnade mig hemma men sedan skulle vi tillbaka till farmor för att äta middag. Jag fick gröt medan Viktor och de andra smaskade i sig pannbiffar det såg gott ut. Jag fick smaka på efterrätten. Sedan lekte jag med alla gamla leksaker som pappa hade när han var liten. Pappa säger att farmor har alldeles för mycket saker men oj vad jag längtar till dess att jag kan gå själv och känna på dem och öppna alla skåp där det finns massor med andra grejor. Till sist var jag så trött så jag fick gå hem. Det var en rolig dag och det var skönt att slippa sina föräldrar ett litet tag mitt på dagen. När man är med farmor så får man bestämma mycket själv.


1 comment:

Anonymous said...

Frida!
Ich habe zwar keinen blassen Schimmer, was Du hier schreibst, aber ich muss sagen, Du sahst beim Essen schon glücklicher aus! Was ist passiert? Schmeckt's nicht? Magst Du Deinen Tischnachbarn nicht? Irritiert Dich der Marsmensch um Deinen Hals?