Sunday, January 25, 2009

Nässkada/Nasenbluten


Idag gick vi till den stora lekplatsen som jag gillar. Jag tycker det är roligast att gå in i de små husen. Därför håller vi oss också gärna på den sidan av lekplatsen där småttingarna håller till.
Precis innan vi skulle gå så ramlade jag och skrapade näsan. Det gjorde jätteont och blödde. När mamma och pappa tröstat färdigt mig så gick vi till ett café där jag delade en kaka med pappa.
---------------------------------------
Heute waren wir auf dem grossen Spielplatz, den ich sehr mag. Am liebsten gehe ich in die kleinen Häuser oder fahre Rutschbahn. Gerade als wir gehen wollte, bin ich gestürzt. Um besonders viel Mitleid zu erregen, habe ich auch mal ordentlich geblutet. Meine Rechnung ist aufgegangen: Papa hat mit mir danach im Café einen Kuchen geteilt, weil ich ihm so leid getan habe.

2 comments:

Anonymous said...

Liebe Frida,
ziemlich clever von Dir! Wenn ich hinfalle, bekomme ich keinen Kuchen vielmehr lachen Alle nur über mich!
Deine Kobra

Anonymous said...

Tycker att pappa ska akta sig för Kalle Kaka...