Saturday, January 3, 2009

Gästinlägg från Farmor






I går gick stora flyttlasset till mitt nya hem i Hamburg, fast jag var inte med utan fick bo hos farmor. Det gick jättebra och jag lärde mig en massa nya saker t ex att blinka, att hälsa och att veta vad ”fossingar” är. När farmor höll på med maten så höll jag på med hennes tomtar och flyttade runt dem på olika ställen. Ibland sa farmor ”var är tomten?” men då kan man peka hur som helst för de finns ju överallt. Jag fick äta själv och det var jättekul att äta potatismos med fingrarna.

Mamma och pappa kom tillbaka sent när jag somnat och idag har jag faktiskt varit lite dagen efter. Jag hörde att pappa sa att han trodde att farmor tränat mig för mycket men jag tyckte det var jättekul att lära mig nya saker och att få hoppa i hennes soffa. Jag piggnade till på eftermiddagen och då var det nya bus på gång. Sen fick jag bada länge och fick prova min nya julklappspyjamas.

Nu skall vi bo ett par nätter till hos farmor och sedan blir jag en riktig ”Hamburger”.

No comments: