Saturday, March 28, 2009

Gästblogg av Farmor



Fastän fredagen varit ganska så intensiv så vaknade jag ändå tidigt idag och blev jätteglad när jag upptäckte att farmor var kvar och sov på soffan. Efter frukosten så tog vi tunnelbanan till Landungsbrücken där farmor och jag hade en liten kapplöpning om vem som kunde springa fortast. Naturligtvis så vann jag och efter det så tog vi en fika på ett gammalt kafferosteri där jag fick banankaka. Sedan gick vi runt lite i stan för farmor ville shoppa påsksaker fastän pappa suckade och jag blev så trött så jag somnade i vagnen och då tog vi bussen hem och jag vaknade lagom till det att vi skulle mumsa på en currywurst. På kvällen lagade mamma och pappa sushi fast då hade jag lagt mig men det viskades ändå att det var som att äta med mig när farmor inte kunde hantera ätpinnarna utan tog fingrarna till hjälp.

No comments: