Sunday, February 1, 2009

Gästinlägg av Farmor







Jag har varit i Sverige hela helgen för att fira farmor som fyllde år och för att titta på min nya kusin Saga som är pytteliten. Jag var inte så intresserad av henne utan tyckte det var roligare med min kusin Viktor.
Jag hjälpte farmor med att öppna alla paket. Ja, egentligen kan man säga att jag har hjälpt farmor med det mesta i helgen. Jag sorterade alla hennes värmeljus och oljefärger och penslar. Jag kunde förståss inte bestämma mig för var dom skulle vara så jag provade på lite olika ställen. Jag tycker man kan vara lite orginell och ha ett värmeljus och en tub färg i en sko
t ex. Jag tyckte nästan det var bättre än att hålla på och leka med alla gamla leksaker. Hos farmor kan man också passa på att göra sådant som man inte får göra därhemma .
På lördagen tog vi en sväng till Nova och Media Markt så klart. Jag blev riktigt glad när jag kände igen allting. Sen kan man bli lite trött också för det är så många människor man skall passa på att hälsa på men alla blir glada när man dyker upp och då är det ju kul
Innan vi åkte så fick jag en ny tröja som farmor stickat till mig. Den var varm och skön att ha på sig i bilen när vi åkte hem för plötsligt var det snö och vinter. Nu har farmor sagt att hon snart skall komma och hälsa på mig i Hamburg men först skall hon åka till Stockholm och hälsa på min andra nya kusin Nora och hennes storasyster Sigrid.



1 comment:

Anonymous said...

Wann kommt mal wieder ein deutscher Block????