Saturday, November 17, 2007

Besök igen + polis


Idag fick vi besök igen. Det var AP och Sandra som kikade förbi med en fin present. De hade varit och kollat på en lägenhet i området så nu hoppas hela familjen Persson att de ska flytta hit.
Tidigare på dagen svängde vi förbi polisen som för en gångs skull fanns på plats. Jag lyckades beställa ett pass och ta en bild där jag ser lite rolig ut. Det var lite svårt att ta bilden för polisen fattade inte att jag har lite svårt att hålla mitt huvud själv och att de roliga leksakerna som de viftade med inte är så roliga om man bara ser 20 centimeter framåt och i svart och vitt.
Ikväll är det landskamp hemma hos kusin Viktor. FORZA ZLATAN!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Heute haben uns AP und Sandra besucht, weil sie sich eine Wohnung hier um die Ecke angesehen haben. Jetzt hofft die gesamte Familie Persson, dass sie hierher ziehen. Vorher waren wir wieder mal bei der Polizei, die endlich mal da war. Ich habe einen Pass bestellt, auch wenn ich auf dem Bild ziemlich lustig aussehe. Es war ziemlich schwer, ein Bild zu machen, weil die Polizei nicht verstanden hat, dass ich noch Schwierigkeiten habe, meinen Kopf selbst zu halten und dass die lustigen Spielsachen, mit denen sie vor mir rumgewedelt haben, nicht so lustig sind, wenn man nur 20 cm weit und nur in schwarz-weiss sehen kann. Dafür ist Mamis Hand mit auf dem Passbild.

1 comment:

Anonymous said...

En av de snyggare bilderna som tagits på mig faktiskt, man tackar!!!

/ap