Monday, November 2, 2009

Förra veckan med farmor - gästblogg





Det har varit en annorlunda vecka för jag har träffat farmor hela veckan. Först kom jag till henne och sedan följde hon med mig hem för att fira min födelsedag. När pappa och jag kom till Lund så kom Viktor och Saga och deras föräldrar också för att äta söndagsmiddag. Viktor var jättesnäll och lekte med mig och Saga gillade att sitta i mitt knä.
På onsdagen körde vi hem och jag och farmor satt i baksätet. Hon viskade till mig att hon tyckte det gick lite fort men det hörde inte pappa. Min födelsedag blev jättelyckad och jag fick min önskemat - pasta. På fredagen tyckte farmor att vi skulle gå ut och äta på kvällen så det blev en grekisk restaurang. Jag promenerade hela vägen hem och hade min nya jacka på med jättebra reflexer. På lördagen var det ett fasligt ståhej i köket för på eftermiddagen skulle det bli kalas och det blev det med ännu mer presenter. Och plötsligt säger farmor "Frida du är ett kak- och godismonster." Jag håller nog med henne. På söndagen var jag så trött så man fick väcka mig så att jag kunde följa farmor till tåget. Nu dröjer det ända till jul tills jag träffar farmor igen och då blir det nya äventyr med alla svenska kusinerna.

No comments: