Sunday, June 14, 2009

Var är det fina sommarvädret?


Ja, sommarvädret verkar helt ha rymt sin kos och sommaren i Hamburg har hittills regnat bort. Detta gör naturligtvis att man får ägna sig mer åt inomhusaktiviteter som att spela piano och baka.

Men som ett ljus i mörkret vill jag ändå påpeka att igår så sken solen och det var som upplagt för en glass i Planten und Blomen. Jag hade lite svårt att hitta glasskiosken som ni kan se på bilden ovan.

En glass avnjuts bäst i pappas knä spanande efter fiskar i dammen.

Idag var vädret som vanlig igen. Fortsätter det så här så ska ni inte bli förvånade om ni snart ser mig i rutan på "så ska det låta".

1 comment:

Anonymous said...

Hej Frida!
Bra att du börjat med pianospel. Då kan du vara med i kusinorkestern som bildades förra helgen och där farmor dessutom värvats som sångerska. Viktor spelar mandolin och Sigrid flöjt. Vårt paradnummer är "Tänk om jag hade en liten, liten apa". Säg till pappa att han lär dig den så kan du och jag träna för snart är farmor på G till Hamburg.
Kram från "Fajjon"