Saturday, February 27, 2010

Hos farmor







Nu har jag bott hos farmor i tio dagar. På morgonen har jag stigit upp när farmor gått upp och så har vi ätit frukost ihop och småpratat. Det har varit mysigt.
En dag fick jag hjälpa till med att laga maten som vi hade handlat. Flera gånger har vi varit på byggmarknaden och det tycker jag är ganska så långtråkigt men när farmor är med är det lite roligare för hon tycker det är helt ok när jag vill klättra på byggmaterialet eller flytta omkring saker. I söndags var jag först på badhuset med mamma och pappa och på eftermiddagen åkte vi till en Zoo-affär där det fanns djur som man fick klappa och mata Jag ville inte åka därifrån och fick inte ta med mig någon kanin. Det har varit mycket snö och ibland kan farmor vara lite tokig för hon gjorde t o m en snölykta som vi hade på bordet. Nu har jag flyttat tillbaka till vår lägenhet och idag kommer Omi och då blir det ännu mer bus. Från farmors fönster så kan man se huset som jag bor i.

No comments: