Sunday, July 12, 2009

Farmor gästbloggar från Hamburg!








Nu har Farmor varit hos oss i flera dagar och då har det hänt en massa skojiga saker. Vi har varit mycket i Plnten un Blomen för det gillar både Farmor och jag. Vi tycker om rosenträdgården. Jag gillar alla gångar som man kan springa i och Farmor tycker om rosorna. En dag när regnet öste ner så gick vi på ett glasscafé. Farmor tyckte att jag skulle ha en ordentlig glass och ingen futtig barnstrut. Bravo Farmor!
På lördagkvällen gick vi på en pakistansk restaurang. Det var jättemysigt eftersom man satt på kuddar på golvet och åt. Jag tyckte det var lika bra att ta kommandot på en gång när matsedeln kom. Jag beställde glass. De vuxna ville att jag skulle äta något barnvänligt men jag gillade vuxenmaten bättre.
På söndagen tog vi en lång båttur på Alster. Vi satt längst bak och jag tyckte det var roligt när vattnet virvlade och jag sa mer skum.
Det var roligt att Farmor var så länge här. Snart ses vi i Stockholm igen.

No comments: