Sunday, May 10, 2009

Helgen hos Farmor






Nu har jag haft en superrolig helg hos farmor utan mina föräldrar. I fredags åkte pappa iväg med gamla killgänget och när han skulle ge sig iväg så blev det plötsligt lite jobbigt - inte för mig alltså men för pappa. Farmor och jag traskade iväg till kolonin där jag fick vattna och plocka rabarber som nästan var lika långa som jag är. Lite besviken blev jag när jag förstod att hon inte hade några ankor där så på lördagen gick vi till Stadsparken och där fick jag mata ankorna. Sedan träffade vi Margareta och så gick vi till kaféet och åt glass. På kvällen somnade jag som en stock.
Jag har hjälpt farmor jättemycket på balkongen med att ställa i ordning och vattna där också. Det som är bra när man är hos farmor det är att hon inte har så många regler som man måste följa. Det går bra att äta frukost med fingrarna och att både ha pyjamas och mössa på sig vid matbordet. Allra mest tyckte jag om när hon bakade pannkakor som jag åt med med hallonsylt. Det har blivit flera turer till "Stora lekan" och idag träffade jag min gamla kompis Hanna där. Det var jättekul när hon kunde putta fart på mig när jag gungade. Hoppas det blir fler sådana här helger hos farmor.

1 comment:

Anonymous said...

Lieber weltbester Gartenzwerg,
sollte es erneut eine Verfilmung von Scnheewittchen geben, dann werde ich mich sehr dafür einsetzten, dass Du der Oberzwerg wirst. Niemand kann mit einer so tollen Mütze so schön weiche dem Aussehen nach zu urteilende klebrige Sachen von Tellerchen essen und dabei -so der Gesichtsaudruck- wichtige zwergische Gedanken haben und Pläne schmieden.
Ganz zu schweigen von dem offensichtlich begabten Umgang mit Gartengeräten.
Liebe Grüße
Deine Kobra